Перелiк публiкацiй

Оцінка корупційних ризиків
Дата публікації: 27.10.2020
У Державному підприємстві «Морський торговельний порт «Южний» буде проведено оцінку корупційних ризиків.

Наказом в.о. директора ДП «МТП «Южний» Ковшаром С.П. №1321 від 23.10.2020 року, прийнято рішення про проведення оцінки корупційних ризиків у Державному підприємстві «Морський торговельний порт «Южний».

Для більш детального та всебічного проведення ідентифікації (виявлення) корупційних ризиків та їх оцінки у Державному підприємстві «Морський торговельний порт «Южний» буде утворено комісію з оцінки корупційних ризиків.

З метою взаємодії з громадськістю щодо реалізації державної антикорупційної політики та залучення громадськості до участі у заходах щодо запобігання корупції і забезпечення прозорості роботи Державного підприємства «Морський торговельний порт «Южний», пропонуємо громадським організаціям, об'єднанням, іншим інститутам громадянського суспільства надати кандидатури представників громадськості та експертів для роботи у зазначеній вище комісії.

Пропозиції та прохання надсилати до 10 листопада на електронну адресу antikor.mtpy@gmail.com з темою листа «Комісія з оцінки корупційних ризиків». У разі виникнення додаткових питань звертайтесь за номером телефону: (048) 750 75 93.

НАЗК запустило базу знань
Дата публікації: 21.10.2020
Часом – наприклад, коли декларуєшся, – хочеться мати власну довідкову чи асистента, який підкаже відповіді на найнесподіваніші запитання.

Відсьогодні така “довідкова” стала доступною всім, кому необхідні пояснення від НАЗК, адже Агентство запустило базу знань за адресою https://wiki.nazk.gov.ua/ .

У ній міститься інформація для декларантів, викривачів, політичних партій, а також з питань конфлікту інтересів.

Чим буде корисна база знань?

Власне, база – це бібліотека, за допомогою якої можна у будь-який час легко і швидко отримати офіційну інформацію чи пояснення від НАЗК. Тобто витрачати зусилля на листи чи дзвінки у контакт-центр – не потрібно.

Вебсайт має контекстний пошук, надає можливість перевіряти актуальність роз’яснення і завантажувати документи, які втратили чинність, може сповіщати про нові матеріали та ін.

Також користувач зможе формувати персональну інформаційну бібліотеку та робити закладки для вибраних роз’яснень.

Зараз база знань налічує шість розділів: • декларування, • конфлікт інтересів, • уповноважені, • політичні партії, • викривачі, • реєстр корупціонерів.

Цей перелік не є вичерпним: ми будемо аналізувати питання і пошукові запити користувачів, поповнювати розділи корисними статтями.

ЧИМ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВИКРИВАЧ І ЗАЯВНИК?
Дата публікації: 01.09.2020
Кожен українець, іноземець чи особа без громадянства може повідомити про факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень чи інших порушень закону «Про запобігання корупції».

Такі повідомлення можна надіслати до правоохоронних органів чи спеціалізованих органів, наприклад, НАЗК чи НАБУ.

Законодавство України розрізняє заявників та викривачів. У чому різниця? Будь-яка людина може повідомити про корупцію, якщо переконана, що її інформація є достовірною. Але не завжди той, хто повідомив про корупцію, є викривачем.

Викривач – це особа, яка надає достовірну інформацію про корупційне правопорушення, якщо ця інформація стала їй відома під час її трудової, професійної, господарської, громадської діяльності.

Відмінності між викривачем та заявником полягають у тому, що:

1. Закон «Про запобігання корупції» має вимоги до джерела, з якого викривачу стала відома інформація про корупцію. Джерелом інформації може бути: • трудова і професійна діяльність – тобто, коли про корупційні правопорушення дізнаються під час роботи, • господарська діяльність, • громадська діяльність, • наукова діяльність, • проходженням служби чи навчання, • участь у передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання.

2. Викривач володіє фактичними даними про обставини правопорушення: місце вчинення правопорушення, час його вчинення, особу, яка вчинила корупцію. Ця інформація може бути перевірена і підтверджує можливе вчинення корупції. Також можна надавати документи, які підтверджують вчинення злочину.

3. Викривач повідомляє про корупцію, використовуючи передбачені законом способи. Про ці способи йдеться у законі “Про запобігання корупції” (https://bit.ly/corrprevention)

Отже, якщо особа, що повідомила про корупційне порушення, дотрималася трьох умов, вона вважається викривачем. Якщо ж хоча б один з пунктів не врахований під час повідомлення про корупцію – особа є заявником.

Детальніше про викривачів можна дізнатися у роз’ясненні за посиланням: https://bit.ly/3esrnxO

ЯК НАЗК ТА ІНШІ ДЕРЖАВНІ ОРГАНИ ПРАЦЮЮТЬ З ПОВІДОМЛЕННЯМИ ВИКРИВАЧІВ?
Дата публікації: 03.08.2020
Інформацію про можливі факти корупційних правопорушень викривачі можуть подавати до державних органів чи органів місцевого самоврядування спеціальними каналами. Щоб такі повідомлення були опрацьовані якомога швидше та коректніше, вони повинні:

містити фактичні дані: про обставини правопорушення, місце та час його вчинення та особу, яка його вчинила, бути достовірними, містити інформацію, яку викривач отримав під час своєї трудової, професійної, господарської, громадської, наукової діяльності.

Такі повідомлення викривачів, можуть бути як анонімними, так і з зазначенням авторства.

Анонімне повідомлення викривача розглядають:

якщо наведена у ньому інформація стосується конкретної особи чи містить фактичні дані, які можуть бути перевірені; протягом 15 днів (може бути продовжено до 30 днів) з отримання повідомлення.

У разі підтвердження вказаної інформації керівник відповідного органу, якого стосується повідомлення, усуває правопорушення, його наслідки та забезпечує притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформує спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції, а саме: Національне агентство з питань запобігання корупції, Національне антикорупційне бюро України, Національна поліція, Державне бюро розслідувань тощо.

Повідомлення із зазначенням авторства розглядають:

якщо воно містить фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення корупційного правопорушення, і вони можуть бути перевірені;

строки та порядок перевірки:

якщо повідомлення не належить до компетенції органу, до якого воно надійшло – заявника повідомляють про це у 3-денний строк із роз’ясненням щодо компетенції органів або юридичних осіб, уповноважених на проведення перевірки або розслідування відповідної інформації;

якщо повідомлення надійшло до органу, до компетенції якого належить його розгляд, то попередня перевірка проводиться протягом 10 робочих днів з отримання.

За результатами перевірки може бути призначене внутрішнє розслідування тривалістю 30 днів (може бути подовжено до 45 днів), матеріали передані до органів, які проводять досудове розслідування, або ж провадження може бути закрите.

Дізнатися більше про те, як опрацьовують повідомлення викривачів, можна у роз’ясненні на сайті НАЗК: https://bit.ly/39jGCrd

КАМПАНІЯ ДЕКЛАРУВАННЯ-2020
Дата публікації: 05.03.2020
Відділ з антикорупційної діяльності нагадує суб’єктам декларування підприємства, що до кінця кампанії з декларування у 2020 році залишилось всього 26 днів.

Разом з тим, фахівці відділу звертають увагу декларантів, що Національне агентство з питань запобігання корупції впровадило нову інформаційну сторінку з функцією пошуку у роз’ясненнях, за допомогою якої є можливість отримати відповіді щодо заповнення декларації за кожним розділом окремо. Зазначену інформаційну сторінку можливо переглянути за посиланням: https://deklaruy.org.ua/

ПРАЦЮЄ «ГАРЯЧА ЛІНІЯ»
Дата публікації: 05.03.2020
НАЗК ВІДКРИЛО НОВИЙ СЕРВІС – РОЗПОЧАЛА РОБОТУ БАГАТОКАНАЛЬНА «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» ДЛЯ СУБ’ЄКТІВ ДЕКЛАРУВАННЯ

2 березня в Національному агентстві з питань запобігання корупції почала працювати багатоканальна «гаряча лінія», за якою надаються відповіді на питання щодо заповнення декларацій та роботи з Реєстром декларацій: +38(044)200-06-94.

З понеділка до п’ятниці з 8:00 до 18:00 без перерви суб’єкти декларування можуть отримати консультацію від фахівців Національного агентства. Сервіс з надання консультацій також працює цілодобово. В автоматичному режимі можна отримати відповіді на найбільш поширені запитання, які виникли у суб’єктів декларування з початку кампанії подання щорічних декларацій.

Крім цього, на офіційному сайті Національного агентства для суб’єктів декларування передбачена можливість подати своє запитання в електронній формі або за електронною адресою: support@nazk.gov.ua.

Нагадуємо, що інформація щодо заповнення декларацій на постійній основі розміщується в публічному Telegram-каналі НАЗК та на офіційній сторінці Національного агентства у Facebook. Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю розміщені за посиланням.

Для отримання консультацій з питань декларування у фахівців відділу з антикорупційної діяльності ДП «МТП «Южний» звертайтесь за телефонами: 75-93, 75-46, або в каб.№ 406 управління.
ВІДДІЛ З АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДП «МТП «ЮЖНИЙ» ІНФОРМУЄ:
Дата публікації: 14.02.2020
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО НАДАЛО РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

З початку кампанії декларування Національне агентство опрацювало більше 16 тис. запитів щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю. Позиція з актуальних питань, а також щодо змін, внесених Законом № 140-IX від 02.10.2019, враховані під час підготовки Роз’яснень із заповнення форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Повний текст документа розміщено на офіційному сайті НАЗК, а його окремі положення – в публічному Telegram-каналі НАЗК та на офіційній сторінці Національного агентства у Facebook.

У Роз’ясненнях, зокрема, сформовано новий підхід до внесення в декларацію відомостей про кредит та зазначення вартості об’єктів декларування. Національне агентство звертає увагу, що Закон не вимагає від суб’єктів декларування проводити оцінку майна з метою заповнення декларації.

Важливо! Роз’яснення відображають позицію Національного агентства з метою забезпечення однакового застосування положень Закону стосовно вимог фінансового контролю та мають рекомендаційний характер і не містять нових правових норм.
ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ДЕКЛАРУВАННЯ: ОСНОВНА ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ЗАПОВНЕННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ МІСТИТЬСЯ У ДЕРЖАВНИХ РЕЄСТРАХ
Дата публікації: 07.02.2020
Відділ з антикорупційної діяльності ДП «МТП «Южний» рекомендує суб’єктам декларування при заповненні декларації звіряти інформацію з даними державних реєстрів. Вхід до реєстрів здійснюється за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Дані, які необхідно зазначити у розділах 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації, можна перевірити в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Інформацію до розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації можна звірити з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Онлайн-сервіс Електронний кабінет водія надасть всю інформацію про транспортні засоби, які перебувають в особи на праві власності. Отримана інформація знадобиться при заповненні розділу 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби».

Портал електронних послуг Пенсійного фонду України допоможе знайти інформацію про отримані протягом року доходи. Крім того, відомості про доходи можна отримати, сформувавши запит в електронному кабінеті на сайті Державної податкової служби України за посиланням. Інформацію про доходи за попередній рік можна отримати після 10 лютого.

Власникам повітряних суден радимо перевірити інформацію у Реєстрі цивільних повітряних суден України.

Власники морського та річкового транспорту можуть отримати інформацію в Судновій книзі України та Державному судновому реєстрі.

Інформацію щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисні моделі, промислові знаки та іншу, що необхідна для заповнення розділу 6 «Нематеріальні активи», можна знайти за посиланням.

З правилами користування зазначеними реєстрами можна ознайомитись на сайтах відповідних органів державної влади. Важливо: інформація, яка міститься у реєстрах, може бути неповною та періодично оновлюватися.
ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ДЕКЛАРУВАННЯ
Дата публікації: 15.01.2020
НАЗК скасувало вимогу до суб’єктів декларування подавати декларацію у день звільнення. Відтепер декларацію перед звільненням можна подати протягом 20 робочих днів

Повідомляємо про набуття чинності нової редакції Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженої наказом НАЗК від 12 грудня 2019 року № 168/19 https://bit.ly/2Tovzqw

З редакції Порядку вилучено норму, яка зобов’язувала суб’єкта декларування при звільненні за власною ініціативою подавати декларацію у день фактичного звільнення.

Декларація перед звільненням – декларація, яка подається відповідно до абзацу першого ч.2 ст. 45 Закону не пізніше ❗️20 робочих днів з дня припинення діяльності, пов'язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах "а", "в" пункту 2 ч.1 ст. 3 Закону, 👉 зазначено у чинній редакції Порядку.

Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб'єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день припинення діяльності, пов'язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах "а", "в" пункту 2 ч.1 ст. 3 Закону. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону.
Звіт за результатами оцінки корупційних ризиків та заходів щодо їх усунення
Дата публікації: 30.12.2019
Звіт - посилання
Таблиця - посилання
До уваги суб’єктів декларування
Дата публікації: 03.12.2019
Залежно від типу заповнюваної декларації термін користування або володіння об’єктами декларування розраховується по-різному. Так, при заповненні щорічної декларації, декларації кандидата на посаду та декларації після звільнення відомості про об’єкт декларування вказуються, якщо суб’єкт декларування, член його сім’ї володіли/користувалися таким об’єктом станом на 31 грудня або упродовж не менше половини днів звітного періоду – від 1 січня до 31 грудня не менше, ніж 183 календарні дні сукупно.

Про це представники Департаменту перевірки декларацій та моніторингу способу життя Національного агентства повідомили під час тренінгу «Фінансовий контроль – проблемні аспекти», який проходив минулого тижня в Запоріжжі за сприяння обласної ради.

При поданні декларації особи, яка припиняє діяльність, пов’язану із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування – декларація перед звільненням – звітним періодом буде період від 1 січня до дати припинення діяльності. Тому відомості про об’єкт декларування у такій декларації вказуються, якщо суб’єкт декларування, член його сім’ї володіли або користувалися таким об’єктом упродовж не менше половини звітного періоду.

Наприклад, звітний період особи, яка 1 травня припиняє діяльність, пов’язану із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, буде становити від 1 січня до 1 травня – 121 день. Відомості про об’єкт декларування у такій декларації вказуються, якщо суб’єкт декларування, член його сім’ї володіли або користувалися таким об’єктом не менше, ніж 61 календарний день сукупно.

Нагадаємо, Національне агентство спільно з Українською школою урядування упродовж жовтня – грудня проводять низку регіональних тренінгів для уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції в органах державної влади та місцевого самоврядування.

До уваги суб’єктів декларування
Дата публікації: 03.12.2019
Суб’єкт декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, має подати декларацію за період, не охоплений раніше поданими деклараціями – з 1 січня року, в якому відбулося звільнення, по день фактичного звільнення.

Слід зазначити, що при звільненні за ініціативою працівника суб’єкт декларування має подати декларацію у день фактичного звільнення. Якщо звільнення відбувається за ініціативою роботодавця, така декларація подається суб’єктом декларування протягом 20 днів з моменту, коли працівника було звільнено.

Зауважуємо, що відсутність даних для заповнення декларації, таких як розмір грошових компенсацій при звільненні, не є підставою для відтермінування подання декларації. Адже законом передбачена можливість тричі подати виправлену декларацію упродовж семи днів. Крім того, у разі неможливості отримати необхідні дані для заповнення декларації у вказаний термін декларант має можливість повідомити про це НАЗК в «Особистому кабінеті».

Наголошуємо на необхідності вчасно подавати декларації перед звільненням, оскільки за невчасне подання зазначених декларацій настає відповідальність, передбачена статтею 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Запрошуємо усіх бажаючих, взяти участь у анонімному опитуванні
Дата публікації: 21.11.2019
Запрошуємо усіх бажаючих, взяти участь у анонімному опитуванні, в рамках проведення оцінки корупційних ризиків на Державному підприємстві «Морський торговельний порт «Южний» Заповнити анкету можна офіційному сайті підприємства за посиланням
До відома декларантів
Дата публікації: 28.10.2019
Відділ з антикорупційної діяльності звертає увагу на розширення кола близьких осіб та членів сім’ї суб’єктів декларування відповідно до змін, які внесені в Закон України “Про запобігання корупції” та набрали чинності 18 жовтня.

Відтепер термін «близькі особи» в Законі застосовується до племінника і племінниці, а також до батька та матері дружини (чоловіка) сина (дочки).

Для вимог фінансового контролю членами сім’ї суб’єкта декларування тепер вважаються його неповнолітні діти незалежно від спільного проживання, пов’язаності спільним побутом та наявності взаємних прав та обов’язків.

Нагадаємо, що на коло близьких осіб поширюються обмеження щодо спільної роботи: публічним службовцям заборонено мати таких осіб у прямому підпорядкуванні.

Звертаємо увагу, що нові правила декларування та подання повідомлення про суттєві зміни в майновому стані (зміни до статей 46, 52 Закону України “Про запобігання корупції”) набудуть чинності з 1 січня 2020 року.
У Державному підприємстві «Морський торговельний порт «Южний» буде проведено оцінку корупційних ризиків
Дата публікації: 12.10.2019
Наказом в.о. директора ДП «МТП «Южний» Яблунівського А.М. №1278 від 10.10.2019 року, прийнято рішення про проведення оцінки корупційних ризиків у Державному підприємстві «Морський торговельний порт «Южний».

Для більш детального та всебічного проведення ідентифікації (виявлення) корупційних ризиків та їх оцінки у Державному підприємстві «Морський торговельний порт «Южний» буде утворено комісію з оцінки корупційних ризиків.

З метою взаємодії з громадськістю щодо реалізації державної антикорупційної політики та залучення громадськості до участі у заходах щодо запобігання корупції і забезпечення прозорості роботи Державного підприємства «Морський торговельний порт «Южний», пропонуємо громадським організаціям, об'єднанням, іншим інститутам громадянського суспільства надати кандидатури представників громадськості та експертів для роботи у зазначеній вище комісії.

Пропозиції та прохання надсилати до 31 жовтня на електронну адресу antikor.mtpy@gmail.com з темою листа «Комісія з оцінки корупційних ризиків». У разі виникнення додаткових питань звертайтесь за номером телефону: (048) 750 75 93.
До відома декларантів
Дата публікації: 13.09.2019
Звертаємо особливу увагу декларантів на необхідність подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані.

Суттєвими змінами відповідно до статті 52 Закону України «Про запобігання корупції» є отримання доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. На 1 січня 2019 року така сума складає 96050 грн.

Згідно з підпунктом 14.1.54 п ункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу Україи дохід з джерелом їх походження з України – будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді, зокрема, доходів від зайняття підприємницькою та незалежною професійною діяльністю.

Разом з тим, суб’єкт декларування також зобов'язаний подати повідомлення у разі отримання кредиту, позики, поворотної фінансової допомоги (позички) тощо на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Суб’єкт декларування у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Для кожного випадку отримання доходу або придбання майна подається окреме повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування. Подати таке повідомлення можливо в такій же формі, як і подання декларації, - шляхом заповнення відповідної форми в особистому електронному кабінеті декларанта на сайті НАЗК.

Зазначаємо, що подання повідомлення не звільняє декларанта від обов’язка вносити відповідні відомості до щорічної декларації.

Повідомлення про суттєві зміни не подається щодо членів сім’ї суб'єкта декларування.

Крім того, особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (інші особи, які зобов’язані подавати декларацію відповідно до Закону), є суб'єктами декларування, які згідно з положеннями частини другої статті 52 Закону у разі суттєвої зміни і їх майновому стані також зобов'язані письмово повідомити про це Національне агентство. Тобто, якщо суб'єкт декларування припинив виконувати функції держави або місцевого самоврядування у серпні 2017 року, а декларацію особи, яка припинила відповідну діяльність, подав у лютому 2018 року, то обов'язок у такого суб'єкта декларування подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані припинився після подання декларації особи, яка припинила виконувати функції держави або місцевого самоврядування.

Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.
До відома декларантів
Дата публікації: 07.08.2019
До відома декларантів підприємства звертаємо увагу на наступну інформацію.

Національне агентство з питань запобігання корупції протягом I півріччя 2019 року затвердило результати повних перевірок 662 декларацій. Це в 1,4 раза перевищує кількість ухвалених Національним агентством рішень про результати повних перевірок декларацій за весь 2018 рік (472 рішення).

Із 662 декларацій 337 декларацій були відібрані для перевірки Системою логічного арифметичного контролю. Перевірки інших декларацій були розпочаті за повідомленнями від правоохоронних органів, громадських організацій та викривачів, а також на підставі статті 50 Закону України «Про запобігання корупції» («Повна перевірка декларацій»).

За результатами здійснених повних перевірок декларацій у І півріччі цього року в 40-ка осіб виявлено недостовірні відомості у деклараціях на загальну суму майже 390 млн гривень.

За фактами декларування недостовірної інформації Національне агентство склало та направило до Національного антикорупційного бюро, Державного бюро розслідувань та органів Національної поліції для здійснення досудового розслідування 52 обґрунтовані висновки про виявлення ознак кримінальних правопорушень (стаття 366-1 ККУ).

Також складено та направлено до суду 11 адмінпротоколів за частиною четвертою статті 172-6 КУпАП (подання недостовірних відомостей на суму від 100 до 250 прожиткових мінімумів).

Пришвидшенню процесу перевірки декларацій сприяло запровадження Національним агентством Системи логічного та арифметичного контролю декларацій (ЛАК), обміну інформацією з 13-ма державними реєстрами. До Спадкового реєстру, Реєстру довіреностей і Реєстру актів цивільного стану, за позицією Міністерства юстиції, доступ НАЗК може бути відкритий тільки після ухвалення відповідного закону.

Нагадаємо, що процедура повної перевірки декларації застосовується у разі виявлення невідповідностей за результатами перевірки Системою ЛАК.

Також повній перевірці підлягають декларації ТОП-посадовців та суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків. У 2019 році НАЗК розпочало 1020 повних перевірок декларацій, відібраних Системою ЛАК. Як повідомляла прес-служба НАЗК, Система ЛАК перевірила 2,7 млн щорічних е-декларацій за 5 днів.

Повна перевірка декларації полягає у з’ясуванні достовірності задекларованих відомостей, точності оцінки задекларованих активів, перевірці на наявність конфлікту інтересів і може здійснюватися у період здійснення суб’єктом декларування діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, а також протягом трьох років після припинення такої діяльності.

Звертаємо увагу декларантів на повноту та достовірність інформації при заповненні декларацій та повідомлень про суттєві зміни в майновому стані.
Змінилась вартість подарунків, які можуть отримувати посадові особи ДП «МТП «Южний»
Дата публікації: 12.07.2019
Відповідно до частини другої статті 23 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) та п. 5.6 Антикорупційної програми «ДП МТП «Южний» посадові особи підприємства можуть приймати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність. Якщо вартість таких подарунків не перевищує один прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений на день прийняття подарунка, одноразово, а сукупна вартість таких подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року, не перевищує двох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатної особи на 1 січня того року, в якому прийнято подарунки.

Подарунок – грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які надають/одержують безоплатно або за ціною, нижчою мінімальної ринкової (частина перша статті 1 Закону).

Слід відзначити, що з 1 липня 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб змінився і наразі становить 2007 гривень (ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік»).

Відтак, посадові особи підприємства можуть одноразово приймати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, якщо їх вартість не перевищує 2007 гривень, а сукупна вартість таких подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року не перевищує 3842 гривень.

Обмеження щодо вартості подарунків не поширюється на подарунки, які:
1) даруються близькими особами (тобто від осіб, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки, у т.ч. осіб, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі, а також – незалежно від зазначених умов – чоловіка, дружини, батька, матері, вітчима, мачухи, сина, дочки, пасинка, падчерки, рідного брата, рідної сестри, діда, баби, прадіда, прабаби, внука, внучки, правнука, правнучки, зятя, невістки, тестя, тещі, свекра, свекрухи, усиновлювача чи усиновленого, опікуна чи піклувальника, особи, яка перебуває під опікою або піклуванням);
2) одержуються як загальнодоступні знижки на товари, послуги, загальнодоступні виграші, призи, премії, бонуси.

В той же час, посадовим особам підприємства забороняється безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб:
1) у зв’язку із виконанням своїх повноважень або своїм становищем та пов’язаними з цим можливостями;
2) якщо особа, яка дарує, перебуває в підпорядкуванні такої особи. При цьому не має значення сам характер підпорядкування: безпосередній чи опосередкований.
Звіт за результатами оцінки корупційних ризиків та заходів щодо їх усунення
Дата публікації: 19.12.2018
Звіт - посилання
Таблиця - посилання
Iнформуємо щодо зміни вартості «дозволених» подарунків, які можуть отримувати посадові особи на ДП «МТП «ЮЖНИЙ»
Дата публікації: 17.07.2018
Згідно із положеннями частини другої статті 23 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) посадові особи підприємства можуть приймати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, якщо вартість таких подарунків не перевищує один прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений на день прийняття подарунка, одноразово, а сукупна вартість таких подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року, не перевищує двох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатної особи на 1 січня того року, в якому прийнято подарунки. Аналогічна за змістом норма закріплена в п. 5.6 Антикорупційної програми ДП «МТП «Южний».

З огляду на це, звертаємо увагу посадових осіб ДП «МТП «Южний», що прожитковий мінімум для працездатних осіб змінився і з 01.07.2018р. відповідно до положень ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018рік становить 1841 гривню.

Тобто, зазначені особи можуть одноразово приймати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, якщо їх вартість не перевищує 1841 гривню, а сукупна вартість таких подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року не перевищує 3682 гривень.

Однак, абзац 2 частини другої ст. 23 ЗУ «Про запобігання корупції» передбачає, що зазначені обмеження щодо вартості подарунків не поширюється на подарунки, які:

1) даруються близькими особами;
2) одержуються як загальнодоступні знижки на товари, послуги, загальнодоступні виграші, призи, премії, бонуси.

При цьому, згідно частині першої ст. 23 ЗУ «Про запобігання корупції», посадовим особам ДП «МТП «Южний» забороняється безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб:

1) у зв’язку із виконанням своїх повноважень або своїм становищем та пов’язаними з цим можливостями;
2) якщо особа, яка дарує, перебуває в підпорядкуванні такої особи.

Звертаємо увагу, Антикорупційною програмою, яка затверджена наказом Директора №1958 від 28.12.2017р. передбачено порядок поводження з подарунками та майном, що може бути неправомірною вигодою, отриманими (виявленими) працівниками порту а також алгоритм дій посадових осіб підприємства у разі отримання ними пропозиції щодо подарунка або неправомірної вигоди, виявлення чи отримання подарунка або майна, що може бути неправомірною вигодою.

Крім того, вказана Антикорупційна програма закріплює порядок передачі подарунків, одержаних як подарунки ДП «МТП «Южний» та процедуру зберігання і передачі уповноваженим органам подарунків, одержаних посадовими особами підприємства та майна, що може бути неправомірною вигодою.

Довідково. Подарунок – грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які надають/одержують безоплатно або за ціною, нижчою мінімальної ринкової (частина перша статті 1 Закону).
Iнформацiя про подання електронної декларацiї
Дата публікації: 1.09.2017
Актуально - посилання
Важливо. Строк подання декларацій продовжено до 01 травня 2017 року
Дата публікації: 1.09.2017
Важливо. Строк подання декларацій продовжено до 01 травня 2017 року - посилання